Зөвхөн Монгол хүнд зориулав.

Бидний эргэн тойронд хужаа нэмэгдсээр байхад бид эвлэрсээр л… Одоо бүр
даварч сая саяаараа орж ирнэ гэж байх юм. Энэ чинь юу гэсэн үг вэ? За би ямарч байсан дургүй л байна. Хэрвээ ийм юм болох юм бол яах билээ. За миний тэмцэнэ ч гэдэг худлаа л даа . Гэхдээ Монголоо гэсэн хүсэл эрмэлзэлтэй хэнийг ч дэмжиж хүсвэл амиа өгөхөд бэлэн гэдгээ хэлье.

Миний хувьд өмнө нь Сэлэнгийн Ерөө, ДулаанХаан, Бугант гэдэг газруудад би ажилж үзсэн энд үнэхээрийн хятдууд үүрэлжээ. Уг нь Бугант үнэхээрийн сайхан байгальтай Монголын маань үзэгслэнт газруудын нэг байна лээ. Та ч гэсэн санал нэгдэх байх . Гэтэл одоо хужаа даргатай Алтны уурхайн түшиц газар болжээ. За болдог л юм байгаа биз гэж бодоход Монгол хүмүүнийг доромжлон 200 мянга хүрэхтэй үгүйтэй цалин өгж, харин хужаа нартаа болохоор 800 мянгаас дээш цалинг өгч байх юм . Үүнээс гадна Монголчуудын цалинг болохоор сар хэтрүүлэн дараа сарынх арван хүргэж арай гэж тавьдаг. Гэтэл хужаа нартаа цалингаас гадна хангамж хувцасыг бараг сар бүр шинэчлэн өгч цалинг нь 1 нд нь урьдчилж, 25-нд нь албан ёсоор олгодог. За тэгэхээр бид эднийг ингэж даврааж болж байгаа юм уу?
Харин ДулаанХаанд Ерөөгийн Ерөө болд уурхайн хүдрийг дамжин өнгөрүүлдэг төмөр замыг хужаа нар монголчуудын хүчийг ашиглан барьжээ. Мэдээж тэндэхийн барилагыг хужаа нар барьсан нь ойлгомжтой. Би тэнд хэсэг амьдарч үзлээ. Амьдралдаа анх удаа тийм олон хужааг би тэнд харсан . Ер нь тэндэхийн хүмүүсийн хувьд хужаа нарыг хэтэрхий давраасан мэт санагдсан. Яг үнэндээ тийм биш мэдээж манай томчууд мэдэж л байгаа шүү дээ. Бид хужааг зодвол шоронд, харин хужаа Монголчуудыг зодвол хууль үйлчилэхгүй . Тэгсэн ч гэсэн гомдмоор юм аа би эх орондоо байна. Монголоор Монголыг нь хөнөөлгөх бодлого энд мөн байж л байна . Нэг Монгол хүнээр бусдын нь удирдуулж ард нь нөгөөх хужаа сайн хүн болж үлдсээр л… Би өөрөө хэтэрхий Монголчууддаа хайртай. Харин хужаа нарыг амьд дээрээ миний монголоос зайл гэж хэлье.
Өмнө нь би Үндэсний телевизээр Ерөө болд уурхайг уг нь монголынх гэж үзэж л байсан даа . Бараг нэг ч хужаагүй ганц монголын уурхай гэж байсан . Даан ч дээ та нар ингэж бие биенийгээ хуурлаа гээд … Бид одоо хужаа нарт живэх л үлдээд байна. Ер нь хилээ хаасан ч яадгийн хүний эрхэнд жаргахаар өөрийн эрхэнд зов гэдэг үг байдаг шүү дээ.
Бид хилээ нээгээд юу хожов. Би эх ороныхоо төрийг барьж буй эрхэмүүдэд хандан хэлхэд бид чадна аа. Та нар ч гэсэн тэднийг харж айх хэрэггүй . Монгол хүнийг басамжлан муулах хэрэггүй . Монголчуудыг хэн доромжлоно . Түүнийг тэнгэр цээрлэнэ гэдгийг үеийн үед хэн ч мартах ёсгүй . Одооноос бие биенээ бүү муул биенийхээ бурууг бүү хэлэлц дайсан чинь өмнө чинь байна.
Share this movie :

+ comments + 3 comments

Anonymous
May 16, 2011 at 1:12 PM

Нутaгт нэгт Монголчууд минь хэдэн хaлтaр цaaсны төлөө нэгнийгээ хуурaх болон aмь, aмьдрaлaaр нь тоглодогоо больвол дээр ш тээ! Бидний хэдэн монголчууд сaнaa нэгдэн шулуудвaл дэлхий хүртэл зогсоож чaдaхгүйг бид түүхээрээ мэднэ. Муусaйн хужaa нaрыг aлaхгүй юмaa гэхэд хөөн зaйлуулья. Хэрвээ бид зaлхуурч, хурдaн мөнгөнд нэгэндээ aтaaрхaн шунaaгүй бол ийм бaйдaлд орохгүй шүү дээ. Дэм дэмэндээ дээс ирчэндээ гэдэг монгол үгийг, есыг мaaнь хaрин хужaa нaр биднээс илүү хэрэглэж бaйх нь л миний хувьд мaш хaрaмсaлтaй бaйнa. Монгол aрд түмэн нэгдтүгэй!

Anonymous
May 17, 2011 at 8:33 AM

ene svvliin nuhriin bichdeg onchjee. mongol n mongoloo zarj idej bnashde

Anonymous
April 21, 2012 at 3:06 PM

ene zaluu mash chuhal zuiliig mash zov bichsen bn, manai uls tuuhendee hujaa nariig hed heden udaa homroglon nutagaasaa hoon gargaj baisan tuuhtei, odoo neg hooj gargah tsag ni yaga bolchihood bn, ene manai eronhiilogch Elbegdorj, said Nyamdorj nar er ni ymar undes ugsaatai uls ve? arai

Post a Comment

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. . - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Free Blogger Template